keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Moving Day

This is how I spent my day. I let the pictures discribe it.


Olen vähentänyt kahvin juontia puolikkaaseen kuppiin päivässä
I have reduced the coffee intake to half a cup a day

Kultani. Kuka sanoi, että huivipäinen ei voi ajaa skootterilla?
My baby. Why said that a hijabee cannot drive a scooter?

Kypärä päässä huivini ei näy ja ihmisten reaktio on huvittava kun he näkevät minun ottavan kypärän pois ja sieltä paljastuu huivipäinen :)

When I wear the helmet, my scarf doesn't show and it's so funny to see people's reaction when they see me taking the helmet off :)
 
Blaa. Piti tankata ensin.
Blah. I had to tank up first.


Tuntuu niin turhalta kun ei voi tankata kerralla enempää, mutta toi kyllä kestää melkein viikon.
It's frustrate that I cannot refuel more than that but it last for almost a week.

Noin puolivuotta sitten kuulin, että meidän melko uusi rakennus (2006) oli hätiköiden rakennettu. Rakennusmiehet eivät odottaneet tarpeeksi pitkään, että betoni kuivuisi kun he asentelivat muovimaton. Näiden vuosien aikana liima on yhteisvaikutuksessa kosteuden kanssa muodostuttanut kaasua. Monet työkaveri ovat oireilleet, mutta Alhamdulillah en ole huomannut mitään muutoksia terveydessäni, paitsi päänsärkyä. Tutkimuksia tehtiin paljon ja loppujen lopuksi päätettiin, että melkein koko rakennus, mikä on iso, pitää tyhjentää.

Jokapäivä kuulen uuden kertomuksen. Yhtenä päivänä sanotaan, että olemme väistötiloissa vain kesän ajan ja muutamme takaisin alkusyksystä. Nyt kuulin, että se kestää vähintään 6 kuukautta. Me kaikki tiedetään, että se venyy vielä siitäkin...

About an half year ago I heard at work that our quite new building (2006) was precipitately built. The construction workers didn't wait enough time for the concrete to dry when installing plastic carpet. During these years the glue has interacted with the moisture resulting gas. Many of my coworkers had some symptoms because of the formed gas. Alhamdulillah I haven't noticed any difference in my health, except headache. There were many examinations and in the end it was decided that almost the whole building, which is huge, need to be emptied.

Everyday I hear a new story. One day they say that we will be in dodge space only during the summer and we can move back in the beginning of Autumn. Now I heard that it will last at least 6 months. We all know that it will take much longer than that...
Ennen                                 ja               muuton aikana
Before                                  and            during the move


Saimme ottaa mukaamme vain yhden muuttolaatikon, mikä ei kylläkään riittänyt minulle :) Loput tavarat varastoidaan. Olen tyhjentänyt monta kansiota koska aikaisemmilla työntekijöillä oli tapana tulostaa kaikki ja mapittaa. Painoitan sanaa kaikki.

We could take only one moving box with us which is not enough for me :) Rest of them will be putting in a storage. I have cleaned so many folders because those workers before me had a habit to print everything. I mean everything.


Saa ottaa!
Please help yourself!

Henkilökohtaiset tavarani
My personal belongings


Eräs työkaverini on tuonut puolet vaatekaapistaan työpaikalle, siinä on kaksi kassia kenkiä ja loput vaatteita :)
One of my coworkers brought half of her wardrobe to work, there are two bags of shoes and rest of them are clothes :)

Kaiken tämän muuton keskellä piti myös työasiat hoitaa.
In the middle of all this moving we had to do the work matters.

Hakutoimisto tarvitsi apua massapostituksessa
The admissions office needed some help with the mass mailing


Pienestä toimistohuoneesta suureen avokonttoriin.
From a small office room to a large open office


Opiskelijoiden atk-luokka muutettiin 7 työtekijän työhuoneeksi muutamaksi kuukaudeksi. Kuvassa näkyy vain puolet tilasta.Sain onneksi ikkunapaikan :)

Students' computer lab reorganized to an office of 7 workers for few months. You can see only half of the space from the picture. Luckily I got a window place :)


Tuntuu, että olen ihan uudessa työpaikassa. No, fyysisesti se on ainakin totta. Itse asiassa, tämä uusi työpisteeni vaikuttaa mukavalta. Saa nähdä kuinka homma lähtee käyntiin, kun puhelimet alkaa soida samaan aikaan :)

It feels like I'm in a new working place. Well, physically it's true. Actually, this new workplace seems like a nice place. Will see how this arragnment starts running when phones ring at the same time :)

Sincerely,
KM

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti