tiistai 27. toukokuuta 2014

The Restaurant Day

Oli pitkä ja lämmin päivä. Aamupäivällä lähdin projektimme kokoukseen. Sen jälkeen lähdin siskojen kanssa kaupungille shoppailemaan. Kiertelimme pitkään odottaen toisen ystävämme saapumista. Meidän piti ostaa lahja kaverillemme. Pitkän pohdiskelun jälkeen päätimme lahjan.

Today was a long and a warm day. In the morning I left to our project meeting. After that we went shopping with my sisters. We walked around a long time waiting another friend to arrive. We wanted to buy a gift for my mate. After searching for the present for a long time we made the decision. 




Siskoni kertoi nähneensä torilla yhden projektimme tytöistä myymässä leivonnaisia. Minä muistin, että tänään oli ravintolapäivä,  jolloin kuka tahansa voi perustaa ravintolan ja myydä tuotteitaan. Vanha koulukaverini mainitsi siitä eilen minulle ja kutsui maistelemaan. En ollut aiemmin kuullut ravintolapäivästä.

Päätimme mennä tervehtimään tyttöä ja samalla ostamaan leivonnaisia. Olimme kävelemässä telttaa kohti, kun huomasin vanhan koulukaverini, joka oli samassa teltassa myymässä leivonnaisia myös. Meitä oli iso porukka huivipäisiä seisomassa siinä teltan edessä. Kyselimme tytöiltä, mitä täytteitä leivonnaisissa on. Päätimme maistaa niitä ja ostimme samanlaiset leivokset ystävieni kanssa. Jäimme syömään siinä ja juttelimme niitä näitä.



Then my sister told me that she had seen one of the girls of our project group on the market selling pastries. I remembered that today was a restaurant day (it's a food carnival day when everyone can open a restaurant). My old schoolmate had told me about it yesterday and asked me to come and taste her food. I hadn't heard about the restaurant day before.

We then decided to go and say hello to the girl and buy some pastries. We were walking towards the tent when I saw my schoolmate who was selling her pastries in the same tent. There were a lot of hijabees standing there. We asked the girls about the ingredients of the pastries. We decided to taste them and bought the same kind of pastries with my friends. We ate them there and talked this and that.

Sitten lähdimme ystävieni kanssa bussilla veljeni perheen luo viettämään loppupäivää. Vietimme veljen perheen kanssa aikaa, söimme ja juttelimme. Lähdimme illalla takaisin kaupunkia kohti ja vihdoin pääsin kotiin rentoutumaan ja viettämään loppuillan mieheni kanssa.



Then we left to visit my brother's family with my friends. We had a nice time with them. We ate and talked a lot. In the evening we left back home. Finally I arrived home to relax a bit and to have a nice evening with my family.


 - MS




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti