sunnuntai 11. toukokuuta 2014

The land of croissants

Croisanttien maa

Koskaan et tiedä, miltä minttukaakao maistuu ellet itse maista sitä. Elämässä on paljon asioita, joita ei osaa sanoin kuvailla ellei niitä itse aisti tai opi. On myös asioita, joita opimme itseltämme. Löydät oman tyylsisi vain katsomalla peiliin ja ymmärtämällä kuka itse olet.  Minä olen oppinut katsomaan peiliin ja ymmrtämän kuka olen. Tämä johtuukin osittain siitä, että olen erilainen ja pyrin hakemaan hyväksyntää yhteiskunnalta, mutta meneekö se niin? Pitääkö minun muuttaa itseäni niin, että yhteiskunta hyväksyisi minut? Vai pitääkö yhteiskunnan hyväksyä minut sellaisenaan kun olen?

Löysin vastauksen croisanttien maasta. Kävin nimittäin Pariisissa tasan vuosi sitten. Matkani oli lyhyt, mutta kokemuksia ja tunteita täynnä.Pariisi on kertakaikkiaan lumoava paikka. Se on kaupunki, jossa kaikki ovat erilaisia ,mutta heitä yhdistää jokin asia. Kerran astuin metroon ja nuori valkoista huivia käyttävä koululainen osoitti vieressään olevaa tyhjää penkkiä ja kehotti istumaan, tämän jälkeen juttelimme niitä näitä kuin vanhat ystävykset. Astuin metrosta ulos ja kävelin kuuluisaan merkkiliikkeeseen, jossa minua otti vastaan kaunis merkkihuivia käyttävä myyjä. Tämäntapaisia esimerkkejä voin jatkaa vaikka kuinka paljon. Näin huivia käyttviä naisia joka puolella eri ammateissa, eikä se ollut esteenä tai ihmeellistä muiden mielestä. Tunsin itsenikin kuuluvani tämänkaltaiseen suvaitsevaiseen yhteiskuntaan. Opin siis olemaan oma itseni kaikkialla enkä mieti, mitä muut ajattelevat minusta, sillä se ei ole tärkeintä.

You never know what mint chocolate taste like unless you try it. In life there are many things that can not be expressed in words unless they are self- sensed or learned. There are also things that we learn about ourselves. You can find your style just by looking in the mirror and understanding who you are.I have learned to look in the mirror and to understood who I am. This is maybe because I am different from the others and I try to get approval from the society. But should it be like that? Do I need to change myself to be accepted or whether the society to accept me for who I am? 

I found the answer in the land of croissants. I went to Paris exactly one year ago . My journey was short but full of experiences and feelings. Paris is absolutely enchanting place. It is a city where everyone is different, but they are united by one. Once I walked into the metro and there was a young girl wearing white scarf, she showed me the empty bench next to her and called to sit down, then we talked like old friends. I stepped out of the metro and walked to the one of the famous clothing stores. There I was welcomed by a beautiful scarf using seller. I can continue examples like this no matter how much. I saw many women wearing head scarves in every corner and it was not an obstacle or something strange. I felt like I belong to this kind of a tolerant society. So I learned to be myself everywhere. It is not about what others think about you, it is about who you really are.




Älä mieti sitä mitä muut ajattelevat sinusta, sillä he eivät tee sitä usein!

Dont think what others think about you, because they dont do it often!

M.Y.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti